درمان سرماخوردگی با ورزش

درمان سرماخوردگی با ورزش آیا ورزش برای سرما خوردگی مناسب است؟ برای بسیاری این سوال پیش می آید که آیا ورزش کردن برای درمان سرماخوردگی مفید است یا خطرناک؟

اغلب افراد ورزشکار معمولا برایشان بسیار مهم است که در زمان سرما خوردگی نیز ورزش کنند چرا که بر طبق یک برنامه ریزی هفتگی مشغول به ورزش هستند و اصلا علاقه ای به بی برنامگی و قطع کردن این تمرینات ندارند لذا در این مقاله از میدان بلاگ قصد داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم.

پس در صورتی که این پرسش را شما هم دارید به شما توصیه می کنیم با میدان بلاگ همراه شوید و حتما این مقاله را دنبال کنید.

درمان سرماخوردگی با ورزش

تحقیقات نشان داده است كه وقتی كسی مبتلا به ویروس سرما خوردگی است، به طور كلی ورزش بی خطر است. تفاوتی در نحوه واکنش بدن هنگام ورزش با ویروس سرماخوردگی وجود ندارد. برخی از شرکت کنندگان در یک مطالعه حتی گفتند که علی رغم سرما خوردگی از جلسه تمرینی خود احساس بهتری دارند، اما این به آنها کمک نمی کند که سریعتر بهبود یابند.

متخصص بیماریهای عفونی کاترین لیو، استادیار طب بالینی در تقسیم بیماریهای عفونی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، با این موضوع که ورزش در زمان سرماخوردگی خطرناک نیست موافق است.

دکتر لیو می گوید: اگر شما مشکلات پزشکی دیگری نداشته باشید، ورزش در زمان ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا احتمالاً باعث ایجاد عوارض نخواهد شد. با این وجود، اگر شما یک بیماری اساسی پزشکی مانند آسم، بیماری قلبی یا سایر بیماریهای پزشکی دارید، ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید زیرا ورزش ممکن است یک مشکل اساسی پزشکی را بدتر کند.

ورزش متوسط ​​باعث طولانی تر شدن بیماری شما نمی شود و علائم شما را وخیم تر نمی کند، اما ممکن است باعث کوتاه شدن آنها نشود.

از مزیت ورزش برای سرماخوردگی

اگر شما به طور کلی آب کافی به بدنتان برسانید، یک تمرین می تواند احتقان را از بین ببرد. با این حال، در صورت کمبود آب بدن احتقان شما بدتر می شود.

ورزش در سرماخوردگی

لیو می گوید: وقتی بیمار هستید، مهمترین کاری که باید انجام دهید گوش دادن به بدن خود است.

در شرایط زیر می توانید ورزش کنید:

  • شما می خواهید و انرژی دارید.
  • علائم شما خفیف است، مانند آبریزش بینی
  • شما ۲۴ ساعت است که تب ندارید

در این شرایط نباید ورزش کنید

  • وقتی تب دارید
  • بدن شما درد می کند.
  • سرفه دارید
  • علائم آنفولانزا مانند استفراغ ، اسهال یا راش دارید.
  • نگرانی های سلامتی مزمن مانند بیماری های قلبی یا آسم سرماخوردگی دارید.

مطالعات نشان داده است که عرق کردن به خلاصی از شر سرماخوردگی کمک نمی کند. استراحت و ماندن در خانه و اثر نوشیدن مایعات در کمک به شما برای بهتر شدن شما مفیدتر است.

سرفه و آداب و رسوم سرماخوردگی را فراموش نکنید

اگر افراد در هنگام کار با سرماخوردگی اقدامات احتیاطی لازم را انجام ندهند، ورزشگاهها می توانند به کانونهای عفونی تبدیل شوند. اگر هنگام بیماری یا بهبودی به ورزشگاه می روید، موارد زیر را به خاطر بسپارید:

  1. هنگام عطسه یا سرفه حتما از دستمال کاغذی استفاده کنید نه از دستانتان چرا که دست زدن شما به ابزار در باشگاه می تواند باعث انتقال این بیماری به دیگران شود.
  2. وسایلی را که استفاده می کنید پاک کنید.
  3. دستمال کاغذی های استفاده شده خود را در سطل زباله پرت کنید.
  4. دستان خود را با آب و صابون بشویید یا قبل و بعد از تمرین از یک ضدعفونی کننده الکل استفاده کنید.
  5. پزشکان تاکید می کنند قوانین تنفسی مناسب و بهداشت دست برای جلوگیری از شیوع بیماری ضروری است.

وقتی بیمار می شوید و ورزش می کنید

افراد همیشه باید مراقب توصیه های پزشکی باشند اگر در حین ورزش دچار درد قفسه سینه یا سوء هاضمه، مشکل در گرفتن نفس، خس خس سینه، احساس ضعف، بدتر شدن درد های بدن یا ادرار همراه با سوزش می شوید از ورزش دست بکشید.

آیا در صورت سرماخوردگی، ورزش کردن درست است؟

فعالیت بدنی خفیف تا متوسط ​​معمولاً در صورت داشتن سرماخوردگی و بدون تب خوب است. ورزش حتی ممکن است با باز کردن قسمت های بینی و رفع موقتی احتقان بینی، احساس بهتری به شخص منتقل کند.

به عنوان یک راهنمای کلی برای ورزش در حین بیماری، موارد زیر را در نظر بگیرید

اگر همه علائم “بالای گردن” باشد، ورزش معمولاً خوب است. این علائم شامل مواردی است که شما ممکن است سرماخوردگی داشته باشید، مانند آبریزش بینی، احتقان بینی، عطسه یا گلو درد جزئی

در نظر بگیرید شدت و طول تمرین خود را کاهش دهید. مثلاً به جای دو کردن، پیاده روی کنید. اگر علائم و نشانه های شما “زیر گردن” هستند، مانند احتقان قفسه سینه، سرفه شدید یا ناراحتی معده، ورزش نکنید. اگر تب، خستگی یا درد عضلانی گسترده دارید، ورزش نکنید. بگذارید بدن شما راهنمای شما باشد اگر احساس خستگی مفرط کردید، استراحت کنید. چند روز مرخصی از ورزش هنگام بیمار بودن نباید بر عملکرد شما تأثیر بگذارد. تمرین عادی خود را به تدریج از سر بگیرید تا احساس بهتری داشته باشید. اگر مطمئن نیستید که ورزش مناسب است یا خیر، با پزشک خود مشورت کنید.

محققان در مورد سرماخوردگی چه میگویند؟

برخی از مطالعات نشان می دهد که ورزش با شدت متوسط ممکن است تعداد سرماخوردگی های شما را کاهش دهد. این نوع فعالیت شامل مواردی مانند یک پیاده روی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ای هر روز، هر روز رفتن به سالن بدنسازی یا چند مرتبه دوچرخه سواری در هفته است.

در یک مطالعه در ژورنال پزشکی آمریکا، زنانی که به مدت ۱ سال روزانه نیم ساعت راه می رفتند نسبت به دیگران ۵۰ درصد کمتر دچار سرماخوردگی شده بودند. محققان دریافتند که پیاده روی منظم ممکن است به تولید تعداد بیشتری از گلبول های سفید منجر شود، که با عفونت ها مبارزه می کنند.

در یک مطالعه دیگر، محققان دریافتند که در افراد ۶۵ ساله که به طور منظم ورزش می کنند، تعداد سلولهای T که نوع خاصی از گلبولهای سفید هستند به اندازه افراد ۳۰ ساله است.

جمع بندی

اگر به دنبال راهی مطمئن برای جلوگیری از سرماخوردگی هستید، ورزش منظم می تواند جلوگیری از سرما خوردگی باشد. و شما لازم نیست که یک ماراتن را اجرا کنید. فعالیت معتدل همان چیزی است که شما نیاز دارید.

ورزش تناسب اندام شما را بهبود می بخشد، و می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند و همچنین دفاع بدن در برابر عفونت ها را افزایش می دهد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا